Ingesloten in Canmore, modder, water, kapotte brug - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leon en Jose - WaarBenJij.nu Ingesloten in Canmore, modder, water, kapotte brug - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leon en Jose - WaarBenJij.nu

Ingesloten in Canmore, modder, water, kapotte brug

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Leon en Jose

21 Juni 2013 | Canada, Canmore

20 juni donderdag,
Vanmorgen tijdens ons ochtend ritueel viel de stroom uit. We konden wel ontbijten maar er was geen verse koffie. We hoorden van andere Nederlanders dat er bruggen kapot waren en modder over alle wegen rondom Canmore stroomde!
In de nog steeds stromende regen reden we naar het plaatsje Canmore zelf waar wij 1 km, op een heuvel, vandaan zitten in ons hotel.
In het museum was een informatiecentrum, daar vertelden ze ons dat de kans vrij klein is dat wij morgen naar het vliegveld kunnen voor onze vlucht. We zouden er om 14.30 uur moeten zijn.
Het museum was gesloten, net als veel winkels en restaurants. Er stond op de deur dat het personeel helpen was bij de evacuatie van de vele slachtoffers van de overstromingen. Op TV zien we steeds dezelfde beelden: een huis dat weg drijft onder een brug door, mensen die een stuk weg voor hun neus zien wegdrijven en dieren die in het hoge water proberen te zwemmen!
Dus het niet halen van ons vliegtuig is hier echt geen ernstig probleem. We krijgen ook geen tel. contact met de vliegmaatschappij. Dus hebben we onze reisorganisatie Askja gebeld en gemaild. We hopen dat deze meteen als het in NL 9 uur is zullen terug bellen. Dan hebben wij een korte nacht, of hopen daarna nog iets te kunnen slapen als zij alles regelen.
Ons hotel hier heeft wel al een extra nacht gereserveerd. Maar nieuwe vlucht, verlengen van autohuur en eventueel meer overnachtingen mogen zij dan overnemen!
Het voelt niet echt meer als vakantie maar we maken er het beste van. Ik ga nog maar eens in de sauna en wat extra foto s invoegen want wonderlijk genoeg heb ik nu wel prima verbinding met Wi-Fi terwijl Leon gisteravond steeds een hele minuut moest wachten bij elke actie. Dat is zo lang dat het niet leuk meer is om dit even te doen.
Maar toch fijn om thuisfront zo in eenmaal op de hoogte te houden van ons wel en wee. De sauna is ook kapot: er lekt water! Dus nu echt een boek gaan lezen!

• 21 Juni 2013 - 19:12

Marjo:

Hoi Jose en Leon,

Net jullie berichtje gelezen. Een pittige situatie daar! Enige wat je kunt doen is rustig blijven en evt. aanwijzingen van de autoriteiten opvolgen.
    Als meer geld nodig is om terug te komen, wij helpen jullie wel. Zit daar niet over in, jullie gezondheid en goed terug zien te komen, ook al duurt het even, is het belangrijkste.

Net even gekeken op de kaart waar Calgary ligt. Canmore is te klein,staat er niet op. Ook gekeken bij het Canadese nieuws en www.nu.nl Stond al een filmpje op. Ze melden dat de bergdorpjes Banff en Canmore van de buitenwereld zijn afgesloten. Hoeveel km zitten jullie van Calgary vandaan?

Zal straks nog eens kijken bij het nieuws en of er een berichtje is van jullie. We houden contact.

Hou je goed. Geduld, uithoudingsvermogen en kalmte kunnen wonderen verrichten. Hartelijke groet, Marjo

• 21 Juni 2013 - 19:28

Ron Linssen:

Hoi Leon en José,

Marjo belde me net en ik lees jullie verhaal.
    Wat een toestand. Veel sterkte met het wachten en ik hoop dat het snel beter wordt.
    Zodat jullie niet te lang moeten overbruggen om terug te vliegen.

Groetjes, ook van Hans,
    Ron

Leon en Jose

Wij Leon en Jose reizen naar Canada. Van 1 - 25 juni 2013 rijden we met een huurauto door Britisch Columbia en Alberta. Het is de bedoeling in Vancouver te beginnen en via 8 adressen rustig naar Calgary te trekken. We willen vooral veel van het buitenleven, natuur en dieren genieten. Hopen ons wandelboekje, met lange tochten, goed aan te vullen. We houden het thuisfront op de hoogte via deze site. Waardoor ik meteen zelf alle ervaringen kan ordenen en al wat foto's kan laten zien.

Actief sinds 26 Mei 2013